Oświadczenie o ochronie danych

Cieszymy się bardzo z zainteresowania naszą firmą. Ochrona danych osobowych ma istotne znaczenie przy prowadzeniu spraw od Aromasville. W zasadzie korzystanie ze stron internetowych Aromasville jest możliwe bez konieczności podawania jakichkolwiek danych osobowych. Jeśli jednak osoba, której dane dotyczą, chciałaby korzystać ze specjalnych usług naszej firmy poprzez naszą stronę internetową, wtedy przetwarzanie danych osobowych może okazać się konieczne. Jeżeli zachodzi konieczność przetwarzania danych, a nie ma podstawy prawnej dla tego rodzaju działania, uzyskujemy generalnie zgodę osoby, której dane dotyczą.

Przetwarzanie danych osobowych takich jak nazwisko, adres, adres e-mail lub numer telefonu osoby, której dane dotyczą, odbywa się zawsze zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych oraz w zgodzie z obowiązującymi dla Aromasville w danym kraju specyficznymi przepisami o ochronie danych. Poprzez niniejsze oświadczenie o ochronie danych nasze przedsiębiorstwo pragnie przekazać do wiadomości publicznej informacje, jaki jest charakter, zakres oraz cel zbieranych, używanych i przetwarzanych przez nas danych osobowych. Niniejsze oświadczenie ma również na celu poinformować osoby, których dane dotyczą, o przysługujących im prawach.

Aromasville jako odpowiedzialny za przetwarzanie administrator wdrożył liczne środki techniczne oraz organizacyjne w celu zapewnienia najskuteczniej ochrony danych osobowych, które są przetwarzane za pośrednictwem niniejszej strony internetowej. Internetowe przesyły danych mogą jednak wykazywać luki w środkach bezpieczeństwa, więc absolutna ochrona nie może być zagwarantowana. Z tego względu każda osoba, której dane dotyczą, może nam przesłać dane osobowe w inny sposób, na przykład telefonicznie.

1. Definicje.

Oświadczenie o ochronie danych od Aromasville opiera się na terminologii stosowanej przez ustawodawcę Unii Europejskiej przy wydawaniu ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (w skrócie „RODO"). Nasze oświadczenie o ochronie danych powinno być łatwe do przeczytania i zrozumiałe zarówno dla wszystkich, jak i dla naszych klientów i partnerów biznesowych. W tym celu chcielibyśmy z wyprzedzeniem wyjaśnić stosowaną przez nas terminologię.

W niniejszym oświadczeniu o ochronie danych stosujemy między innymi następujące pojęcia:

2. Nazwa i adres administratora.

Administratorem w rozumieniu ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, pozostałych przepisów ustaw o ochronie danych obowiązujących w państwach członkowskich Unii Europejskiej oraz innych przepisów odnoszących się do ochrony danych jest:

Aromasville

Poland

Tel.: 89266924474

E-Mail: info@aromasville.pl

Strona internetowa: http://aromasville.pl

3. Pliki cookies.

Strony internetowe Aromasville używają plików cookies. Pliki cookies to pliki tekstowe, które są zapisywane oraz przechowywane przez przeglądarkę internetową w systemie komputerowym.

Liczne strony internetowe oraz serwery używają plików cookies. Wiele plików cookies zawiera tak zwany cookie-ID. Cookie-ID stanowi jednoznaczny identyfikator plików cookies. Składa się on z ciągu znaków, za pomocą których strony internetowe oraz serwery mogą być przyporządkowane do określonej przeglądarki internetowej, w której został przechowany plik cookie. Pozwala to odwiedzanym stronom internetowym i serwerom na odróżnianie indywidualnej przeglądarki osoby, której dane dotyczą, od innych przeglądarek internetowych, zawierających inne pliki cookies. Jednoznaczny plik cookie-ID pozwala na rozpoznanie i identyfikację określonej przeglądarki internetowej.

Używając plików cookies Aromasville może udostępniać użytkownikom tej strony internetowej bardziej przyjazne dla użytkownika usługi, co nie byłoby możliwe bez umieszczania pliku cookie.

Przy pomocy pliku cookie Informacje oraz usługi na naszej stronie internetowej mogą zostać zoptymalizowane pod kątem użytkownika. Jak wspomniano wyżej, pliki cookies umożliwiają nam rozpoznawanie użytkowników naszej strony internetowej. Rozpoznanie to ma na celu ułatwić użytkownikom korzystanie z naszej strony internetowej. Przykładowo użytkownik strony internetowej, stosującej pliki cookies nie musi przy każdej wizycie na stronie internetowej podawać ponownie swoich danych dostępu, ponieważ robi to za niego strona internetowa i plik cookie, zapisany w systemie komputerowym użytkownika. Innym przykładem jest plik cookie koszyka towarów w sklepie internetowym. Sklep internetowy zapamiętuje artykuły klienta włożone do wirtualnego koszyka towarów przy użyciu pliku cookie.

Osoba, której dane dotyczą, może w każdej chwili zapobiec umieszczaniu plików cookies przez naszą stronę internetową poprzez odpowiednie ustawienie przeglądarki internetowej, z której korzysta i tym samym może na stałe sprzeciwić się zapisywaniu plików cookies. Ponadto zapisane już pliki cookies mogą zostać usunięte w każdym czasie za pomocą przeglądarki internetowej albo innych oprogramowań. Jest to możliwe we wszystkich powszechnie znanych przeglądarkach internetowych. Dezaktywowanie instalacji plików cookies w przeglądarce internetowej, z której korzysta osoba, której dane dotyczą, może spowodować, że w pewnych okolicznościach nie wszystkie funkcje naszej strony internetowej będą w pełni działać.

4. Zbieranie danych i informacji o charakterze ogólnym.

Strona internetowa Aromasville utrwala z każdym wywołaniem strony internetowej przez osobę, której dane dotyczą, lub przez system automatyczny szereg danych oraz informacji ogólnych. Wskazane dane i informacje ogólne są przechowywane w rejestrze zdarzeń (po ang. „log files”) w serwerze. Utrwalone mogą zostać: (1) używane typy i wersje przeglądarek (2) system operacyjny używany przez system dostępu (3) strona internetowa, z której system dostępu odsyła na naszą stronę internetową (tak zwane hiperłącze, po ang. „referrer”), (4) podstrony internetowe, do których kieruje system dostępu na naszej stronie internetowej, (5) data oraz godzina wejścia na stronę internetową, (6) adres protokołu internetowego (adres IP), (7) dostawcę usług internetowych systemu dostępu oraz (8) pozostałe podobne dane i informacje, które służą ochronie w przypadku ataków na nasze systemy technologii informatycznej.

Przy używaniu tych ogólnych danych i informacji Aromasville nie wyciąga żadnych wniosków na temat osoby, której dane dotyczą. Informacje te są raczej potrzebne w celu: (1) poprawnego dostarczania treści naszej strony internetowej, (2) zoptymalizowania treści naszej strony internetowej oraz jej reklamy, (3) zapewnienia trwałej funkcjonalności naszym systemom technologii informatycznej oraz jakości technicznej naszej stronie internetowej, (4) udostępnienia koniecznych informacji potrzebnych do ścigania karnego organom ścigania w przypadku ataku cybernetycznego. Niniejsze dane i informacje, zebrane w sposób anonimowy, poddawane są zatem przez Aromasville analizie statystycznej, ponadto działania te mają na celu zwiększyć ochronę i bezpieczeństwo danych w naszej firmie, aby zagwarantować optymalny poziom ochrony przetwarzanych przez nas danych osobowych. Anonimowe dane z rejestru zdarzeń serwera (po ang. „server log files”) są przechowywane oddzielnie od wszystkich danych osobowych podanych przez osobę, której dane dotyczą.

5. Rejestracja na naszej stronie internetowej.

Na stronie internetowej administratora istnieje możliwość samodzielnej rejestracji z podaniem danych osobowych. Z panelu logowania, który stosowany jest przy rejestracji wynika, które dane osobowe zostaną przekazane administratorowi. Dane osobowe przekazane przez osobę, której dane dotyczą, są przechowywane wyłącznie do użytku wewnętrznego administratora i wykorzystywane do jego własnych celów. Administrator może przekazać dane do jednego lub wielu podmiotów przetwarzających, na przykład firmie kurierskiej, która wykorzystuje dane osobowe wyłącznie do użytku wewnętrznego administratora.

Z powodu rejestracji na stronie internetowej administratora przechowywuje się również adres IP nadany przez dostawcę usług internetowych (ISP) osobie, której dane dotyczą, oraz datę i godzinę rejestracji. Przechowywanie tych danych ma na celu zapobiegać nadużyciom w korzystaniu z naszych usług, a w razie potrzeby umożliwić wyjaśnienie popełnionych przestępstw. Przechowywanie tych danych jest zatem wymagane w celu zabezpieczenia interesu administratora. Co do zasady nie następuje przekazanie danych osobom trzecim, chyba że istnieje ustawowy obowiązek przekazania lub przekazanie ma służyć ściganiu karnym.

Dane osobowe, podane dobrowolnie przy rejestracji, służą administratorowi do oferowania osobie, której dane dotyczą, treści oraz usług, które względu na charakter sprawy mogą być oferowane tylko użytkownikom zarejestrowanym. Osoby zarejestrowane mogą w każdym czasie zmienić zapisane dane osobowe albo żądać ich usunięcia w całości z bazy danych administratora.

Na żądanie administrator udziela na bieżąco każdej osobie, której dane dotyczą, informacji o tym, jakie dane osobowe tej osoby są przechowywane. Dodatkowo na każde żądanie albo wskazanie osoby, której dane dotyczą administrator poprawia albo usuwa dane osobowe tej osoby, o ile nie sprzeciwiają się temu żadne ustawowe obowiązki przechowywania. Wszyscy współpracownicy administratora w związku z tym stoją do dyspozycji osoby, której dane dotyczą, jako osoby kontaktowe.

6. Prenumerata naszego biuletynu.

Na stronie internetowej Aromasville istnieje możliwość prenumeraty biuletynu (po ang. „newsletter”) naszego przedsiębiorstwa. Z wykorzystywanego ku temu panelu logowania wynika, jakie dane osobowe są przekazywane przy zamawianiu biuletynu.

Nasz Aromasville informuje regularnie swoich klientów oraz partnerów biznesowych o ofertach przedsiębiorstwa w drodze biuletynu. Biuletyn naszego przedsiębiorstwa może otrzymać w zasadzie ta osoba, która posiada ważny adres e-mail oraz zarejestrowała się na wysyłkę biuletynu. Najpierw na adres e-mail podany po raz pierwszy do wysyłki biuletynu przez osobę, której dane dotyczą, wysyła się z przyczyn prawnych wiadomość z potwierdzeniem rejestracji w ramach procedury podwójnego sprawdzania (po ang. „double-opt-in procedure”). Wiadomość z potwierdzeniem rejestracji służy sprawdzeniu, czy właściciel adresu e-mail jako osoba, której dane dotyczą, zezwolił na wysyłkę biuletynu.

Przy zapisywaniu się na newsletter przechowujemy również adres IP systemu komputerowego używanego w momencie rejestracji przez osobę, której dane dotyczą, który został jej nadany przez dostawcę usług internetowych (ISP), jak również datę i godzinę rejestracji. Zbieranie tych danych jest konieczne, aby ustalić (możliwe) nadużycie adresu e-mail osoby, której dane dotyczą, w późniejszym terminie i dlatego służy ono jako prawne zabezpieczenie administratora.

Dane osobowe, zebrane w trakcie rejestracji na biuletyn, wykorzystuje się wyłącznie do wysyłki naszego biuletynu. W dodatku abonenci biuletynu mogą zostać powiadomieni pocztą elektroniczną o zmianach w ofercie biuletynu lub o zmienionych warunkach technicznych, jeżeli jest to konieczne do obsługi biuletynu lub rejestracji. Dane osobowe, zebrane przy usłudze biuletynu, nie są przekazywane osobom trzecim. W każdym czasie można wypowiedzieć prenumeratę naszego biuletynu. Zgoda na przechowywanie danych osobowych, która została udzielona nam na wysyłkę biuletynu, może zostać cofnięta w każdym czasie. W celu cofnięcia zgody w każdym biuletynie znajduje się odpowiedni link. Można również dokonać rezygnacji z wysyłki biuletynu bezpośrednio na stronie internetowej administratora albo można mu przekazać o tym informację w inny sposób.

7. Śledzenie biuletynów.

Biuletyny Aromasville zawierają tak zwany plik śledzący (po ang. „tracking pixel"). Piksel śledzący to miniaturowa grafika osadzona w wiadomościach e-mail w formacie HTML, umożliwiająca zapisywanie oraz analizę rejestru zdarzeń (po ang. „log file recording” oraz „log file analysis”). W ten sposób może zostać przeprowadzona analiza statystyczna sukcesu lub porażki internetowej kampanii marketingowej. Na podstawie osadzonych plików śledzących Aromasville może rozpoznać, czy i kiedy wiadomość e-mail została otworzona przez osobę, której dane dotyczą oraz które linki zawarte w wiadomości e-mail zostały przez nią wywołane.

Dane osobowe, zebrane dzięki zawartym w biuletynie plikom śledzącym, są przechowywane oraz oceniane przez administratora w celu ulepszenia wysyłki biuletynu, a także w celu lepszego dopasowania treści kolejnego biuletynu do zainteresowań osoby, której dane dotyczą. Powyższe dane osobowe nie zostaną przekazane osobom trzecim. Osoby, których dane dotyczą, są upoważnione w tej sprawie do cofnięcia w dowolnym momencie oświadczenia o wyrażeniu zgody, udzielonego osobno w ramach procedury podwójnego sprawdzania (po ang. „double-opt-in procedure”). Po cofnięciu zgody dane osobowe są usuwane przez administratora. Wyrejestrowanie się z otrzymywania biuletynu rozumiane jest przez Aromasville jako cofnięcie zgody.

8. Możliwość nawiązania kontaktu przez stronę internetową.

Na podstawie przepisów prawa strona internetowa Aromasville zawiera informacje umożliwiające szybki elektroniczny kontakt z naszym przedsiębiorstwem, jak również bezpośrednią komunikację z nami, co obejmuje również ogólny adres tak zwanej poczty elektronicznej (adres e-mail). Nawiązanie kontaktu z administratorem za pomocą wiadomości e-mail albo za pomocą formularza kontaktowego powoduje, że dane osobowe przekazane przez osobę, której dane dotyczą, są automatycznie przechowywane. Dane osobowe, przekazane dobrowolnie administratorowi, są przechowywane do celów ich opracowywania albo w celu nawiązania kontaktu z osobą, której dane dotyczą. Wskazane wyżej dane osobowe nie są przekazywane osobom trzecim.

9. Rutynowe usuwanie oraz blokowanie danych osobowych.

Administrator przetwarza i przechowuje dane osobowe osoby, której dane dotyczą, tylko przez okres czasu niezbędny do osiągnięcia celu związanego z przechowywaniem albo jeśli jest to przewidziane przez ustawodawcę Unii Europejskiej albo przez innego ustawodawcę w obowiązujących przepisach prawa, którym podlega administrator danych.

Odpadnie cel przechowywania danych lub upłynie przewidziany przez ustawodawcę Unii Europejskiej lub innego właściwego ustawodawcę termin przechowywania, dane osobowe są rutynowo i zgodnie z przepisami prawa blokowane albo usuwane.

10. Prawa osób, których dane dotyczą.

11. Postanowienia dotyczące ochrony danych w zakresie zastosowania oraz korzystania z Google Analytics (z funkcją anonimizacji).

Na niniejszej stronie internetowej administrator zintegrował komponent Google Analytics (z funkcją anonimizacji). Google Analytics to usługa analityki internetowej. Analityka internetowa to zbieranie, przetwarzanie i analiza danych dotyczących zachowania osób odwiedzających strony internetowe. Usługa analityki internetowej zbiera między innymi dane o tym, z której strony internetowej osoba, której dane dotyczą, dostała się na inną stronę internetową (tzw. po ang. „referrer”), do których podstron danej witryny internetowej uzyskano dostęp lub jak często i przez jaki okres czasu była wyświetlana dana podstrona. Analityka internetowa jest używana głównie do optymalizacji strony internetowej oraz do analizy kosztów i korzyści reklamy internetowej.

Operatorem komponentu Google-Analytics jest Google Ireland Limited, Gordon House, Barrow Street, Dublin, D04 E5W5, Ireland.

Administrator wykorzystuje dla analityki internetowej za pomocą Google Analytics rozszerzenie "_gat._anonymizeIp". Przy pomocy niniejszego rozszerzenia adres IP łącza internetowego osoby, której dane dotyczą, jest skracany oraz anonimizowany, jeśli dostęp do naszej strony internetowej pochodzi z państwa członkowskiego Unii Europejskiej albo z innego państwa będącego stroną Porozumienia o Europejskim Obszarze Gospodarczym.

Komponent Google-Analytics jest używany w celu analizy ruchu użytkowników na naszej stronie internetowej. Google wykorzystuje uzyskane dane i informacje między innymi w celu dokonania oceny korzystania ze strony internetowej, w celu zestawienia raportów online, które pokazują działania podejmowane na naszych stronach internetowych, a także w celu świadczenia dalszych usług związanych z korzystaniem z naszej strony internetowej.

Google Analytics umieszcza plik cookie w systemie technologii informatycznej osoby, której dane dotyczą. Kwestia, czym są pliki cookies, została już wyjaśniona powyżej. Poprzez zapisany plik cookie Google może analizować sposób korzystania z naszej strony internetowej. Przy każdym wywołaniu jednej z poszczególnych stron niniejszej witryny internetowej, obsługiwanej przez administratora, na której został zintegrowany komponent Google -Analytics, przeglądarka internetowa w systemie technologii informatycznej osoby, której dane dotyczą, automatycznie przesyła dane do Google przez odpowiedni komponent Google-Analytics do celów analizy online. W ramach tej technicznej procedury Google otrzymuje informacje o danych osobowych, takich jak adres IP osoby, której dane dotyczą, który służy Google między innymi do ustalenia, skąd pochodzą użytkownicy oraz ich kliknięcia, co pozwala na rozliczenie należnej prowizji.

Za pomocą pliku cookie zostaną zapisane informacje osobowe, na przykład czas dostępu, miejsce, z którego uzyskano dostęp, częstotliwość wizyt odbytych na naszej stronie internetowej przez osobę, której dane dotyczą. Podczas każdej wizyty na naszej stronie internetowej wyżej wskazane dane osobowe, włącznie adres IP łącza internetowego używanego przez osobę, której dane dotyczą, są przekazywane do Google w Stanach Zjednoczonych Ameryki. Powyższe dane osobowe są przechowywane przez Google w Stanach Zjednoczonych Ameryki. Google może przekazać dane, zebrane w trakcie tej procedury technicznej, osobom trzecim pod pewnymi warunkami.

Osoba, której dane dotyczą, może zapobiec umieszczaniu plików cookies za pośrednictwem naszej strony internetowej, jak już opisano powyżej, w każdym czasie za pomocą odpowiedniego ustawienia używanej przeglądarki internetowej i związku z tym może na stałe sprzeciwić się zapisywaniu plików cookies. Takie ustawienie używanej przeglądarki internetowej przeszkodziłoby również Google umieścić plik cookie w systemie technologii informatycznej osoby, której dane dotyczą. Ponadto zapisany już przez Google Analytics plik cookie może zostać usunięty w dowolnym momencie przy pomocy przeglądarki internetowej lub innych oprogramowań.

W dodatku osoba, której dane dotyczą, może sprzeciwić się utrwalaniu danych pozyskanych przez Google Analytics przy korzystaniu z tejże strony internetowej, jak również przetwarzaniu tych danych przez Google, a także może temu zapobiec. W tym celu osoba, której dane dotyczą, musi pobrać i zainstalować dodatek do przeglądarki (po ang. „browser add-on”) znajdujący się pod linkiem https://tools.google.com/dlpage/gaoptout. Ten dodatek do przeglądarki informuje Google Analytics poprzez JavaScript, że nie mogą być przesyłane do Google Analytics żadne dane oraz informacje odnośnie wizyt na stronach internetowych. Instalacja dodatku do przeglądarki (po ang. „browser add-on”) traktowana jest przez Google jako wyrażenie sprzeciwu. Jeśli system technologii informatycznej osoby, której dane dotyczą, zostanie w późniejszym czasie usunięty, sformatowany lub na nowo zainstalowany, osoba, której dane dotyczą, musi ponownie zainstalować dodatek do przeglądarki (po ang. „browser add-on”), żeby dezaktywować Google Analytics. Jeśli dodatek do przeglądarki (po ang. „browser add-on”) został odinstalowany lub dezaktywowany przez osobę, której dane dotyczą, lub przez inną podległą jej osobę, można na nowo zainstalować lub ponownie aktywować dodatek do przeglądarki (po ang. „browse add-on”).

Dalsze informacje oraz obowiązujące postanowienia dotyczące ochrony danych od Google można znaleźć na stronie https://www.google.de/intl/de/policies/privacy/ i na stronie http://www.google.com/analytics/terms/de.htmlGoogle Analytics jest objaśniony bardziej szczegółowo na stronie https://www.google.com/intl/de_de/analytics/.

12. Metoda płatności: Postanowienia dotyczące ochrony danych w zakresie korzystania z Klarna jako metody płatności.

Na niniejszej stronie internetowej administrator zintegrował komponenty od Klarna. Klarna jest dostawcą internetowych usług płatniczych, który umożliwia dokonywanie zakupów na rachunek lub elastyczną płatność ratalną. Klarna oferuje również inne usługi np. zapewnia ochronę kupującym i kontrole tożsamości lub zdolności kredytowej.

Operatorem od Klarna jest Klarna Bank AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Schweden.

Jeśli osoba, której dane dotyczą, wybierze podczas procesu składania zamówienia w naszym sklepie internetowym jako opcję płatności „zakup na rachunek“ lub „zakup ratalny“, to dane tej osoby automatycznie są przekazywane do Klarna. Wybierając jedną z tych opcji płatności osoba, której dane dotyczą, wyraża zgodę na przekazanie danych osobowych, koniecznych do realizacji sprzedaży na fakturę lub na raty lub do sprawdzenia tożsamości i zdolności kredytowej.

Przy danych osobowych przekazywanych do Klarna chodzi w zasadzie o imię, nazwisko, adres, datę urodzenia, płeć, adres e-mail, adres IP, numer telefonu, numer telefonu komórkowego, a także o inne dane, które są wymagane do zrealizowania sprzedaży na rachunek lub na raty. W celu wykonania umowy sprzedaży są konieczne również takie dane osobowe, które mają związek z danym zamówieniem. W szczególności może dojść do wzajemnej wymiany informacji odnoście płatności, jak bank korespondent, numer karty, data ważności oraz kod CVC, liczba artykułów, numer artykułu, dane o towarach i usługach, ceny i podatki, informacje odnośnie wcześniejszego zachowania przy zakupie lub pozostałe informacje odnośnie sytuacji finansowej osoby, której dane dotyczą.

Celem przekazywania danych jest w szczególności sprawdzenie tożsamości, administracja płatnościami i zapobieganie oszustwom. Administrator przekaże dane osobowe do Klarna w szczególności wtedy, kiedy istnieje uzasadniony interes dla przekazania. Dane osobowe, wymienione pomiędzy Klarna i administratorem, są przekazywane przez Klarna do biura informacji gospodarczej. Celem powyższego przekazania jest sprawdzenie tożsamości i zdolności kredytowej.

Powyższe dane osobowe Klarna przekazuje również do przedsiębiorstw powiązanych (Klarna grupa) oraz do świadczeniodawców lub podwykonawców, o ile jest to konieczne do wykonania zobowiązań umownych lub dane zawarte w zamówieniu powinny być przetwarzane.

W celu podjęcia decyzji odnośnie uzasadnienia, realizacji lub rozwiązania stosunku umownego Klarna zbiera i wykorzystuje dane i informacje o dotychczasowym zachowaniu płatniczym osoby, której dane dotyczą, jak również przewidywaną ocenę jej zachowania w przyszłości (tak zwany „scoring”). Obliczanie scoring przeprowadza się na podstawie naukowo uznanych metod matematyczno-statystycznych.

Osoba, której dane dotyczą, może w każdym czasie cofnąć zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Klarna. Cofnięcie nie odnosi skutku względem danych osobowych, które absolutnie muszą zostać przekazane, przetwarzane oraz wykorzystane do realizacji płatności (zgodnie z umową).

Obowiązujące postanowienia dotyczące ochrony danych od Klarna są dostępne na stronie https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/policy/data/de_de/data_protection.pdf.

13. Metoda płatności: Postanowienia dotyczące ochrony danych odnoście PayPal jako metody płatności.

Na niniejszej stronie internetowej administrator zintegrował komponenty od PayPal. PayPal jest dostawcą internetowych usług płatniczych. Płatności są realizowane za pośrednictwem tak zwanych kont PayPal, które są wirtualnymi kontami prywatnymi lub firmowymi. Dodatkowo przy PayPal można realizować wirtualne płatności za pośrednictwem kart kredytowych, kiedy użytkownik nie posiada żadnego konta w PayPal. Konto PayPal zarządzane jest za pośrednictwem adresu e-mail, dlatego nie ma klasycznych numerów kont. System PayPal umożliwia wysyłanie płatności online do stron trzecich lub otrzymywanie płatności. PayPal przejmuje również funkcje powiernicze i oferuje usługi w sprawie ochrony kupujących.

Operatorem w Europie od PayPal jest PayPal (Europe) S.à.r.l. et Cie, S.C.A., 22-24 Boulevard Royal L-2449, Luxemburg.

Jeśli osoba, której dane dotyczą, wybierze podczas procesu składania zamówienia w naszym sklepie online jako sposób płatności „Paypal”, dane osoby, której dane dotyczą, zostaną automatycznie przekazane do PayPal. Wybierając tę opcję płatności osoba, której dane dotyczą, wyraża zgodę na przekazanie danych osobowych, koniecznych do realizacji płatności.

Przy danych osobowych przekazanych do PayPal chodzi w zasadzie o imię, nazwisko, adres, adres e-mail, adres IP, numer telefonu, numer telefonu komórkowego, a także o inne dane, które są wymagane do realizacji płatności. W celu wykonania umowy sprzedaży są konieczne również takie dane osobowe, które mają związek z danym zamówieniem.

Celem przekazywania danych jest realizacja płatności oraz zapobieganie oszustwom. Administrator przekaże dane osobowe do PayPal w szczególności wtedy, kiedy istnieje uzasadniony interes dla przekazania. Dane osobowe, wymienione pomiędzy PayPal i administratorem, są przekazywane przez PayPal do biura udzielania informacji gospodarczej pod pewnymi warunkami. Celem powyższego przekazania jest sprawdzenie tożsamości i zdolności kredytowej.

W danym wypadku PayPal przekazuje powyższe dane osobowe do przedsiębiorstw powiązanych oraz świadczeniodawców lub podwykonawców, o ile jest to konieczne do wykonania zobowiązań umownych lub dane zawarte w zamówieniu powinny być przetwarzane.

Osoba, której dane dotyczą, może w każdym czasie cofnąć zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez PayPal. Cofnięcie nie odnosi skutku względem danych osobowych, które absolutnie muszą zostać przekazane, przetwarzane oraz wykorzystane do realizacji płatności (zgodnie z umową).

Obowiązujące postanowienia dotyczące ochrony danych od PayPal są dostępne na stronie: https://www.paypal.com/de/webapps/mpp/ua/privacy-full.

14. Podstawa prawna przetwarzania.

Art. 6 ust. 1 litera a RODO służy naszemu przedsiębiorstwu jako podstawa prawna dla operacji przetwarzania, przy których uzyskujemy zgodę na określony cel przetwarzania. Jeśli przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, jak na przykład ma to miejsce w operacjach przetwarzania niezbędnych do dostarczania towarów lub świadczenia jakiejkolwiek innej usługi lub do spełnienia świadczenia wzajemnego, przetwarzanie opiera się na art. 6 ust. 1 litera b RODO. To samo dotyczy takich operacji przetwarzania, które są niezbędne do podjęcia działań przed zawarciem umowy, jak w przypadku zapytań dotyczących produktów lub usług. Jeśli nasze przedsiębiorstwo podlega prawnemu obowiązkowi, który wymaga przetwarzania danych osobowych, jak na przykład w celu spełnienia obowiązków podatkowych, to podstawa prawna przetwarzania opiera się na art. 6 ust. 1 litera c RODO. W rzadkich przypadkach przetwarzanie danych osobowych może być niezbędne w celu ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej. Przykładowo ma to miejsce w sytuacji, gdy odwiedzający nasz zakład zostałby ranny, a następnie jego nazwisko, wiek, dane ubezpieczenia zdrowotnego lub inne istotne dla życia informacje musiałyby zostać przekazane lekarzowi, szpitalowi lub innej osobie trzeciej. W takiej sytuacji przetwarzanie danych opierałoby się na podstawie art. 6 ust. 1 litera d RODO. Ostatecznie operacje przetwarzania mogą być oparte na podstawie art. 6 ust. 1 liera f RODO. Na tej podstawie prawnej opierają się operacje przetwarzania, które nie są objęte żadną z powyższych podstaw prawnych, jeśli przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez nasze przedsiębiorstwo lub przez stronę trzecią, o ile interesy, podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, nie mają charakteru nadrzędnego. Takie operacje przetwarzania są szczególnie dopuszczalne, ponieważ zostały wyraźnie wymienione przez prawodawcę Unii Europejskiej. Jego zdaniem prawnie uzasadniony interes może istnieć, gdy osoba, której dane dotyczą, jest klientem administratora (podstawa rozważań 47 zdanie 2 RODO).

15. Prawnie uzasadnione interesy w przetwarzaniu, które są przestrzegane przez administratora lub osobę trzecią.

Jeśli przetwarzanie danych osobowych opiera się na art. 6 ust. 1 litera f RODO to naszym prawnie uzasadnionym interesem jest prowadzenie przez nas działalności z korzyścią dla wszystkich naszych współpracowników oraz dla naszych udziałowców.

16. Czas, przez który dane osobowe będą przechowywane.

Kryterium dla okresu przechowywania danych osobowych jest odpowiedni ustawowy termin przechowywania. Po upływie tego terminu odpowiednie dane są rutynowo usuwane, o ile nie są one konieczne do wykonania lub zawarcia umowy.

17. Przepisy prawne lub umowne dotyczące podania danych osobowych; Konieczność zawarcia umowy; Obowiązek osoby, której dane dotyczą do podania danych osobowych; Ewentualne konsekwencje nie podania danych.

Niniejszym wskazujemy Państwu, iż obowiązek podania danych osobowych jest w części przewidziany ustawą (np. przepisy podatkowe) lub może wynikać z ustaleń umownych (takich jak dane kontrahenta). Czasami może być konieczne zawarcie umowy, a osoba, której dane dotyczą, przekazuje nam w tym celu dane osobowe, które w rezultacie muszą być przez nas przetwarzane. Przykładowo osoba, której dane dotyczą, jest zobowiązana podać nam dane osobowe, kiedy nasze przedsiębiorstwo zawiera z nią umowę. Nie podanie danych osobowych skutkowałoby tym, że umowa z daną osobą nie mogłaby zostać zawarta. Przed podaniem danych osobowych przez daną osobę, osoba ta musi się zwrócić do naszego współpracownika. W danym przypadku nasz współpracownik wyjaśnia osobie, której dane dotyczą, czy podanie przez nią danych osobowych przewidziane jest ustawą czy umową lub czy podanie przez nią danych jest konieczne w celu zawarcia umowy lub czy istnieje obowiązek podania danych osobowych, a także jakie są ewentualne konsekwencje niepodania przez nią danych osobowych.

18. Istnienie automatycznego podejmowania decyzji.

Jako świadome swojej odpowiedzialności przedsiębiorstwo rezygnujemy z automatycznego podejmowania decyzji lub profilowania.

This Privacy Policy has been generated by the Privacy Policy Generator of the German Association for Data Protection that was developed in cooperation with Privacy Lawyers from WILDE BEUGER SOLMECKE, Cologne.